سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مفاهیم قران

امیرالمومنین (ع) :انسان هر کاری را می خواهد انجام دهد باید بسم الله بگوید و هر عملی  که با نام خدا شروع شود خجسته و مبارک  است .

امام باقر (ع) : سزاوار است هنگامی که کاری انجام می دهیم چه کوچک چه بزرگ بسم الله بگوید تا پر برکت گردد.

حضرت نوح به یارانش دستور میدهد هنگام حرکت کشتی و موقع توقف کشتی بسم الله بگویند.(و قال ارکبوا فیها بسم الله مجراها و مرسیها هود/41)

تنها سوره ای که بسم الله ندارد سوره توبه می باشد زیرا این سوره با اعلان جنگ به جنایتکاران و پیمان شکنان آغاز شده و با رحمت خدا ناسازگار است .

چرا به جای بسم الله بسم الرزاق نمی گوییم ؟الله جامعترین نام خداوند است و همه صفات ایشان را یکجا بازگو میکند اما نامهای دیگر اشاره به بخشی از کمالات او است .

آیا بسم الله جزءسوره است ؟در میان دانشمندان و علمای شیعه در این مسئله اختلافی نیست که بسم الله جزء سوره حمد و دیگر سوره های قرآن است .ثبت بسم الله در متن قرآن کریم در آغاز تمام سوره ها گواه همین امر است .زیرا می دانیم در متن قرآن چیزی اضافه نوشته نشده و ذکربسم الله در اغاز سوره از زمان پیامبر تاکنون معمول بوده است .

در میان علمای اهل سنت نویسنده ی تفسیرالمنار اقوال انان را جمع کرده و میگوید :دانشمندان پیشین از اهل مکه چه فقها و چه قاریان و بعضی صحابه و تابعین از اهل مدینه و شافعی و ..معتقدند بسم الله جزء سوره است .پس اکثریت اهل تسنن بسم الله را جزءسوره میدانند.مهمترین دلیل انان اتفاق همه ی صحابه و افراد بعد از آنان است که ذکر بسم الله را در آغاز هر سوره ای می اوردند و توصیه می کردند قران را از انچه جزء ان نیست پیراسته کنند

برگرفته از تفسیر نمونه


...

پیام های دیگران()        link        پنج شنبه 89/1/26 - یوسفی

ساعت فلش برای وبلاگ و سایت

"

" > >

%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA